Isnin, 25 Mei 2015

SEJARAH KEJAYAAN SHAKLEE 1915 - 2009

Entry 1

Bismillahirohmannirohim.....al - fateha....

Assalammualaikum...salam sejahtera..salam ceria buat sahabat - sahabat yang sudi ke blog as......ok entry as arini  Sumber  dari:  Buku A Right Start to Good Nutrition......as nak kongsikan salasilah pencapaian Shaklee dari awal penglibatannya? Hebat tak hebat, kan ??? Tajuk pun dah hebat.......motif supaya sahabat - sahabat tak akan ragu-ragu dengan kehebatan Shaklee!!!


First as tahu dan rasanya sahabat - sahabat pun tahu.......kat pasaran sekarang banyak Syarikat Nutrisi seperti Amway, Herbalife, Nutrilite dan sebagainya...tetapi yang menjadi pilihan as adalah Shaklee...kenapa saya memilih Shaklee??Ini kerana Shaklee memenuhi kriteria syarikat nutrisi yang sangat berpengaruh di dunia kerana faktor kestabilan syarikat, kualiti produk dan sebagainya...as nak bagitahu bahawa Shaklee telah mencatat banyak sejarah termasuklah menjadi "Yang Pertama"...apa tu??Jom terjah......sejarah penubuhan atau kejayaan Shaklee...

Nila die pengasas shaklee...Dr.forest C





1915
Pengasas Shaklee, Dr. Forrest C. Shaklee telah mencipta multi-vitamin (Vitalized Minerals) yang PERTAMA di dunia.

1956
Shaklee ditubuhkan dan adalah peneraju PERTAMA di dunia dalam suplemen nutrisi. Dr. Forrest C.



Shaklee mengasaskan Shaklee berlandaskan "Living in Harmony with Nature" dan Prinsip Utama yang bertanggungjawab dalam mencipta produk yang boleh meningkatkan kesihatan manusia dan planet ini.

Shaklee adalah peneraju PERTAMA di dunia dalam industri multi-level marketing (MLM). Shaklee bukti kejayaan dalam perniagaan MLM lebih dari 58 tahun.

1960
Dr. Forrest C. Shaklee telah mencipta produk pencuci biodegrasi, "Basic H concentrated organic cleaner" yang PERTAMA di dunia.

1961
Dr. Forrest C. Shaklee telah mencipta protein segera (formula pengasingan protein soya) yang PERTAMA di dunia.

1972
Shaklee memperkenalkan salah satudetergen dobi terbiodegradasi yang PERTAMA di dunia, yang tidak mengandungi fosfat, nitrat dan borat

1977
Shaklee disenaraikan di Bursa Saham New York.

1981
Dr. Forrest C. Shaklee telah mencipta Vita-C pelepasan secara berperingkat yang PERTAMA yang menawarkan pelepasan tertunda Vitamin C semula jadi.


1982
Shaklee menjadi syarikat Fortune 500..

1983
Pendaki Amerika pertama, Larry Nielsonyang menakluk gunung Everest tanpa oksigen tambahan telah diperkasa oleh pemakanan Shaklee.

1986
Penerbangan pertama mengelilingi dunia tanpa henti oleh Voyager selama 9 hari, 3 minit, 44 saat telah diperkasa oleh pemakanan Shaklee.

1986
Shaklee menyediakan sokongan kewangan dan makanan kepada Will Steger yang memecahkan 3 rekod ekspedisi pertama ke Kutub Utara dengan kereta Gelongsor yang diketuai oleh National Graphic.

1987
Shaklee telah dipilih oleh Jacques Cousteau dan Persatuan Cousteau untuk menyediakan produk pembersihan alam untuk digunakan di atas kapal-kapal penyelidikan mereka (Calypso dan Alcyone).

1987
Projek Daedalus, projek penerbangan manusia paling lama di Laut Aegean diperkasa oleh Shaklee.

1989
Shaklee telah membantu membina sekolah-sekolah dan klinik kesihatan dan menanam lebih 1 juta pokok di Asia dengan kerjasama dengan Yayasan Himalaya Amerika, sebuah pertubuhan yang dipengerusikan oleh Sir Edmund Hillary.

1989
Shaklee menyediakan sokongan kewangan dan pemakanan untuk ekspedisi trans-Antartika yang diketuai oleh Will Steger, yang PERTAMA melintas dan berjalan kaki sejauh 3700 batu nautika.1990Shaklee menerima Anugerah Family Circle Green-Chip sebagai salah satu daripada 10 syarikat yang paling mesra alam.

1991
Produk kebersihan rumah dan penjagaan diri Shaklee telah dipilih untuk digunakan dalam dua Projek Biosfera di Arizona.

1991
Shaklee memperkenalkan Dish Wash Concentrate salah satu bahan pencuci pinggan mangkuk bebas fosfat yang pertama.

1992
 Pertubuhan Shaklee Cares ditubuhkan dan komited untuk membantu orang-orang yang terjejas dengan bencana alam semula jadi dan juga warganegara asal yang bekerja di kawasan terjejas.

1993
 Shaklee mencipta dan membekalkan kepadaangkasawan NASA dengan minuman rehidrasi yang dirumus khas untuk para angkasawan yang digelar Astro Aide.

1995
 Shaklee menyediakan sokongan kewangan dan pemakanan kepada Projek Artik Antarabangsa yang ketiga yang diketuai oleh Will Steger, pelintas permukaan Lautan Artik yang pertama sejauh 2500 batu nautika.

1996
 Shaklee membantu ahli-ahli sukan bertaraf dunia memenangi 8 pingat emas di Sukan Olimpik Atlanta.

1998
 Shaklee memperkenalkan produk pemakanan atau supliment untuk penjagaan kulit dan dan disokong oleh kajian klinikal 1 juta dolar.

2000
 Shaklee menjadi syarikat PERTAMA di dunia yang memperolehi Sijil Climate Neutral yang mengesahkan bahawa Shaklee mengimbangi sepenuhnya pelepasan karbon dioksida, CO2 yang menghasilkan impak sifar terhadap alam sekitar.

2000
Shaklee membuka rumah hijau yang jimat tenaga dan Ibu Pejabat di Pleasanton, California memenangi anugerah bangunan.

2002
Shaklee telah menerima Anugerah Perlindungan Iklim, Agensi Perlindungan Alam Sekitar.

2003
Shaklee menyokong pembinaan turbin tenaga yang cekap bagi orang asli Amerika. Shaklee juga membantu untuk menukar bas-bas sekolah yang mengunakan minyak diesel di San Bernardio, CA kepada bas sekolah biodiesel.

2004
 Multi-billionare Roger Barnett,yang juga merupakan pemilik syarikat besar seperti Burberry, Beauty.com, Activated Holding LLC dan banyak lagi menjadi Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Shaklee. Beliau membelanjakan sebanyak 20 juta dolar untuk membuat kajian sebelum mengambil alih Shaklee.

2004
 Shaklee membantu atlet-atlet bertaraf dunia memenangi 15 pingat emas dalam Sukan Olimpik Athens.

2005
Shaklee memperkenalkan formula imun penggalak interferon semula jadi yang PERTAMA yang gdinamakan NutriFeron.

2006
Dr. Wanggari Maathai yang memenangi Nobel Peace Prize 2004 menjadi duta global Kempen Pokok Sejuta Impian.

2006
Shaklee membantu Pasukan Ski dan Peluncur AS memenangi 10 pingat di Sukan Olimpik Musim Sejuk Torino.

2006
Shaklee mengadakan persidangan Karbon Neutral buat pertama kalinya di San Francisco.

2006
 Shaklee telah dipilih sebagai Climate Leaders of U.S Environmental Protection Agency, EPA Amerika Syarikat  dan berikrar untuk mengekalkan kesan bersih sifar terhadap perubahan iklim dan mengimbangi 100% pelepasan gas rumah hijau.

2007 Shaklee menerima pujian dari Bill Clintondan diiktiraf sebagai Clinton Global Initiative terhadap kepimpinan dalam mengimbangi pelepasan karbon dengan mewujudkan tenaga yang boleh diperbaharui di Afrika.

2007
Shaklee memperkenalkan produk pengurusan berat badan yang dipanggil Cinch dan produk penjagaan rumah semula jadi dan bukan toksik, Get Clean Home.

2007
Shaklee menjadi syarikat PERTAMA di dunia yang mengimbangi pelepasan karbon dengan menyediakan tenaga mampan ke kampung-kampung di Afrika dengan kerjasama Millennium Promise.

2008
Shaklee memperkenal Vivix, revolusi terbaru dalam anti-penuaan sel.

2009
 Shaklee menerima anugerah di 5th Asia Pacific Super Excellent Brand.


Haaa....amacam?? Teruja x? Ofcos la kan....as lagi la teruja.....

Nanti entry akan datang as akan sambung lagi kejayaan shaklee hingga kini 2015....
:) tag line smile always....baru awet muda:)







Tiada ulasan:

Catat Ulasan