Sabtu, 23 Mei 2015

AWET MUDA PALING MELETOP!!! DIJAMIN BEST !!


TIPS AWET MUDA 
Assalammualaikum....alhamdullilah, bersyukur kehadrat illahi  kerana masih diberi kesempatan untuk menulis blog , pasti ramai yang ingin cantik.secantik bidadara dan bidadari disyurga.Namun sebagai hambanya kita memang telah dijadikan makhluk yang paling cantik.

Jom baca doa dulu ......

DOA KECANTIKKAN WAJAH
Setiap kali berhias di cermin, bacalah doa , kemudian baca selawat di kedua tapak tangan dan sapukan ke muka sambil niat dalam hati agar diindahkan wajah seperti Nabi Yusuf a.s. Amalkan setiap pagi.

Doanya begini:
“Segala puji-pujian bagi Allah sebagaimana Engkau telah mempercantikkan diriku dan juga akhlakku. Semoga Engkau menjauhkan wajahku dari api neraka”




Penampilan adalah sebuah hal yang wajib diperhatikan agar rasa percaya diri semakin bertambah. Namun apa jadinya jika kecantikan kita terutama bahagian wajah mengalami kedutan,pastinya rasa percaya diri kita menyusut. Banyak orang risau  wajahnya berkedut padahal usianya masih 20 tahun tapi seperti wajah usia 40 tahun, apa yang harus anda lakukan jika sudah seperti itu..???

                                                                          
                                                                                                     

Perawatan secara wajah alami @ traditional adalah jawapan yang paling tepat untuk menghilangkan kedutan di wajah. Dijamin jika anda melakukan perawatan secara alami anda akan terlihat cantik dan awet muda tanpa kedutan.
Lihat cara rawatan secara alami sebagi berikut :

TIPS SECARA TRADITIONAL ATAU ALAMI





1. Daun Teh
Selain nikmat untuk diminum , daun teh ini sangat bagus untuk kecantikan.
Contohnya mengatasi kulit kedutan diwajah,

Caranya: jangan buang daun teh yang baru saja anda guna.Gunakan sisa daun teh tersebut untuk dijadikan masker bagi wajah Anda. Daun teh mengandung banyak sekali zat yang sangat berguna untuk memperlambat proses kedutan yang terjadi pada wajah Anda.Tips awet muda secara tradisional


2.Madu
Siapa yang tak tahu madu, saya rasa semua orang sudah tidak asing lagi dengan yang satu ini. ternyata selain bermanfaat untuk kesehatan tubuh, madu juga bisa dijadikan sebagai ramuan untuk kecantikan.

Caranya : Cucilah muka anda menggunakan air bersih hangat kuku terlebih dahulu sebelum memulai ritual yang satu ini. kemudian oleskan madu pada kulit wajah anda secara merata dan diamkan selama 20 menit. Setelah itu baru cuci kembali wajah anda menggunakan air hangat dan apabila ingin segar maka bisa menggunakan es batu setelah mencuci wajah. Untuk menghilangkan flek-flek hitam bekas jerawat maka panaskan dulu madu menggunakans sendok kemudian baru dioleskan ke wajah anda. Perhatikan jangan terlalu panas, nanti malah membakar kulit anda.

3. Pisang
Pisang merupakan buah yang sangat muda ditemukan dipasaran dan harganya pun cukup terjangkau. Jika biasanya pisang untuk dikonsumsi maka sekali-kali anda bisa mencoba buah yang satu ini untuk dijadikan ramuan tradisional untuk penangkal penuaan sehingga kulit menjadi awet muda.

Caranya: Sediakan satu buah pisang yang masak dan lembut. Kemudian hancurkan pisang tersebut menggunakan blender atau dilumatkan dengan cara ditekan-tekan pada mangkok. Setelah pisang hancur dan lembut makan oleskan ramuan tradisional tadi ke wajah anda dan diamkan selama 30 menit. Kemudian bilas dengan air bersih, tepuk-tepuk kulit wajah anda jangan sekali- kali mengusap sampai kering.

4. Minyak kelapa
Tak banyak orang yang mengetahui bahwa minyak kelapa bermanfaat untuk kecantikan kulit, hal ini merupakan sesuatu yang wajar karena kebanykan orang lebih memilih produk yang telah jadi dan beredar dipasaran ketimbang menggunakan bahan alami yang sedikit ribet dan tidak menghasilkan instan.


Caranya : oleskan minyak kelapa yang telah dihangatkan keseluruh bagian wajah anda secara merata. Minyak kelapa berfungsi untuk mengangkat kulit kering yang apabila dibiarkan bisa menyebabkan seseorang menjadi keriput dan terlihat tua. Selain itu, hal ini juga bisa mengencangkan kulit wajah sehingga anda akan selalu terlihat awet muda dan cantik secara alami

5. Nanas
Pernah menggunakan nanas untuk kecantikan ? ya, mungkin bagi sebagian orang ini tampak seperti aneh. Namun ternyata buah nanas juga bagus untuk melawan penuaan pada kulit, hal ini disebabkan buah tersebut memiliki kandungan vitamin c yang sangat efektif untuk menghilangkan kerutan diwajah.

Caranya : Siapkan satu buah nanas segar ayng telah dikupas dan dibersihkan, lalu oleskan daging buah nanas yang telah dipotong ke bagian kulti wajah yang bermasalah atau bagian kulit yang mulai keriput seperti bagian bawah mata maupun mulut dan biarkan air nanas mengering selama 20 menit. Kemudian setelah itu baru cuci mukan menggunakan air hagat atau dingin.

6. Minyak zaitun dan lemon
Minyak zaitun sudah dikenal sejak zaman dahulu memiliki khasiat yang luar biasa, tidak hanya untuk kesehatan tetapi juga untuk kecantikan kulit. Hal ini telah saya buktikan sendiri, dengan rutin mengoleskan minyak zaitun ke wajah maka kulit akan tampak putih dan bersih. Kandungan vitamin C, D dan E didalam minyak zaitun bisa meregenerasi kulit sehingga selau tampak awet muda dan cantik

Caranya : 1 sdm minyak zaitun, perasan air lemon, setengah cangkir oatmeal instant yang sudah di masak (dinginkan), dan putih telur. Campurkan bahan-bahan yang sudah disiapkan lalu oleskan pada wajah dan leher secara merata biarkan selama 15 sampai 30 menit, bilas dengan air hangat, lanjutkan dengan mengoleskan pelembab sesuai kondisi wajah seperti biasa .

Hehe.....jelas tak??? Jom selamat beramal!!!!!!


haaa.... kalau malas sangat nak cari kelapa la, madula , pisangla, teala......as nak suggest satu vitamin SEMULAJADI !!! Pasti anda semua akan sukakannya juga, malahan vitamin ni tingal ngap je masuk mulot, so jimat masa kan???

Ramai antara kita yang teringin nak mempunyai kulit yang sihat,cantik dan mulus.Bila kulit muka dah cantik boleh keluar rumah TANPA SEBARANG MAKE-UP.Jadi masa kita semakin singkat kan? Takdelah nak dok depan cermin berjam-jam , marah pulak cik abang...hehehehe

Bagi anda yang ingin mengatasi kulit seperti berjerawat,kusam dan tidak berseri, saya sarankan anda mengambil set Awet Muda Shaklee ini untuk kulit lebih sihat,cantik dan mulus.

SET "AWET MUDA" SHAKLEE

 'you looks 25 years younger and live 25 years longer'. 
 

1-Di dalam satu penemuan utama, kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif Vivix™ Shaklee berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap selulur dengan 4 mekanisma utama penuaan.
  1. Melindungi dan membaiki selullar DNA.
  2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik.
  3. Menggalakkan biogenesis (pembentukkan baru) mithochondria.
  4. Melambatkan pembentukkan protin AGE (advanced Glycation End Products)
juga membantu dalam menjaga/ memelihara :
  • Kesihatan jantung,
  • kesihatan otak,
  • kesihatan sistem imun,
  • kesihatan sendi,
  • perlindungan antioksidan,
  • peningkatan tenaga pada tahap sellular,
  • kesihatan keseluruhan.

 

 



 2- Shaklee Colagen Powder

7 Bahan Utama Shaklee Colagen Powder Yang Menjadikan Kulit Lebih Cantik Luar dan Dalam

– Ekstrak biji benih Camelia Japonica
Melembabkan kulit, bertindak sebagai antioksidan dan mengurangkan radikal bebas
– Ekstrak Pfafia
Menyokong pembetukan kolagen dan asid hialuronik. Menghidratkan tisu badan danmenjadikan kulit lebih lembut, lembap dan rata
– Elastin Kolagen Ikan
Mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit serta menjadikan kulit lebih gebu.
– Ekstrak kerang
keranganMelicinkan pergerakan sesendi dan melempabkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata
– Lactobacillus acidophilus
Bakteria baik yang memudahkan pembinaan semula usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen




3-Vitamin E @ Vitamin Cinta

-Menjadikan anda nampak lebih muda dan bebas kedutan kerana Vita E membantu membantutkan proses penuaan sel,Membantu dalam melindungi paru-paru dari pencemaran
-Meningkatkan kuasa bagi sel T untuk melawan penyakit yang menyerang
-Membekalkan oksigen ke dalam seluruh sel-sel di dalam tubuh badan
-Membantu mengurangkan risiko mendapat penyakit nyanyuk dan Alzheimer
-Membantu mengurangkan risiko penyakit keguguran bagi wanitaMembantu mendapatkan kesihatan kulit -Membantu merendahkan paras kolestrol
-Merendahkan risiko mendapat katarak




4- Vitamin C

-Menggalakkan pengeluaran kolagen dan melawan radikan bebas yang merosakkan kulit dan menjadikan kulit kusam dan tidak cantik.


5- Vitamin B dikenali dengan vitamin anti - stress

-Memetabolis makan karbohidrat, lemak dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.Selain itu, untuk memastikan kulit anda kekal gebu dan cantik (lebih-lebih lagi depan suami sendiri). Kombinasikan pengambilan Vitamin C dan Vitamin E bersama-sama dengan vitamin B-Complex dan collagen powder untuk kesan yang OPTIMUM dan BERPANJANGAN!
so sesape yang banyak sangat jerawat bagus pengambilan vitamin b - complex ini :)



PERHATIAN!

 Bagi yang sedang atau akan mengambil supplemen ini, digalakkan sangat minum air 3 liter sehari agar penyerapan vitamin akan lebih berkesan.


 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran di seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah, Sarawak.


Ingin mengetahui lebih lanjut tentang Shaklee dan peluang menjana pendapatan dengan Shaklee, boleh hubungi saya melalui :

 @ tokei vitamin
nama : asmida
fb       : asmida fazeli
ig       : asmida fazeli
whatsap  : 017-3511136
blog : dairimangkuktingkat.blogspot.com