Ahad, 24 Mei 2015

SIX PACK DAN DETOKS HANYA DIRUMAH




CARA MEMBUAT PEROT SIX PACK DIRUMAH
Memiliki perut Six Pack adalah idaman ramai lelaki kerana badan akan kelihatan lebih seksi dan bebas dari lemak degil. Ahaha! Wanita juga turut tak terkecuali ingin memiliki Six Pack atas faktor minat pada bentuk yang akan terhasil. Mungkin.
Bagaimana cara untuk memiliki perut six pack? Berikut cara membuat perut six pack boleh dilakukan dirumah dan taman permainan.


Hanging Hip Raise
WtHangHipRaise kempiskanperut buncit 6 pack 

1) Dapatkan ke bar dan menggantung dari bar dengan lurus senjata anda.
2) Mula kedudukan: membawa lutut dengan hip dilentur pada kira-kira 90 °.
3) Menjaga kembali tegas ditekan terhadap sokongan belakang, kaki perlahan-lahan lebih rendah.
4) Kembali ke kedudukan mula.
5) Jangan lupa untuk menjaga kepala dan belakang dalam kedudukan yang neutral. Pastikan perut ketat (tentera laut disediakan dalam ke arah tulang belakang) di seluruh pergerakan keseluruhan.

V-Up
v-up kempiskanperutbuncit 6 pack 

1) Mulakan kedudukan: Berbaring ke lantai atau bangku dengan lutut bengkok dan tangan diperluaskan ke arah siling. Kepala perlu berada dalam kedudukan neutral dengan ruang antara dagu dan dada.
2) Memimpin dengan dagu dan dada ke arah siling, kontrak perut dan meningkatkan bahu dari lantai atau bangku. Juga menaikkan kaki ke atas ke arah siling dan cuba untuk menyentuh tangan anda untuk kaki anda.
3) Kembali ke kedudukan mula.

Full Sit Up
full_sit-up kempiskanperut buncit perut 6pack 

1. Mula kedudukan: Berbaring ke lantai atau bangku dengan lutut bengkok dan tangan di belakang kepala. Pastikan siku belakang dan keluar dari penglihatan. Ketua perlu berada dalam kedudukan neutral dengan ruang antara dagu dan dada.
2. Mendahului dengan dagu dan dada ke arah siling, kontrak perut dan meningkatkan bahu dari lantai atau bangku sehingga anda duduk dalam kedudukan tegak.
3. Kembali ke kedudukan mula.
4 Jangan lupa untuk menjaga kepala dan belakang dalam kedudukan yang neutral. Hyperextension atau akhiran sama ada boleh menyebabkan kecederaan.
Selesai! Mudah kan. Amalkan setiap kali ada waktu yang terluang. Terus lakukan senaman yang kita rasakan mudah dahulu. Di galakkan untuk anda semua mencuba dan membuat secara konsisten bagi langkah-langkah yang dinyatakan di atas.
3 point rollout on ball
three_pt-fw-rl_exercise_ball kempiskan perut buncit 6 pack 

1. Letakkan lengan anda di atas bola dan kaki anda berlabuh di atas lantai.
2. Simpan batang anda dalam kedudukan yang selari dan menarik butang perut anda ke arah tulang belakang anda.
3. Perlahan-lahan memanjangkan senjata anda keluar dari badan anda dan kemudian membawa mereka kembali ke arah dada anda.
4 Jangan biarkan pinggang anda jatuh di bawah selari. Jika ini berlaku tidak melanjutkan tangan anda sejauh. Senjata anda hanya perlu diperluaskan sejauh yang anda boleh tanpa menjatuhkan pinggul anda di bawah selari.

Bench Reverse Crunch
bench crunch kempiskan perut buncit 6pack 

1. Mula dengan berbaring di atas belakang anda dan memegang bangku dengan tangan anda di atas kepala anda.
2. Menyimpan lutut bengkok 90 darjah ke kiri sehingga kaki anda dari tanah dan membawa lutut anda dan ke arah bahu anda.
3. Jarak anda membuat gerakan harus agak jauh supaya pinggul anda curl kembali ke arah bahu anda juga. Angkat kaki dan pinggul anda dengan kawalan bagi mengelakkan pergerakan tersentak-sentak yang mewujudkan momentum.
4 Kembali ke kedudukan permulaan dan ulangi untuk ulangan dikehendaki.

Push Up Superman
push up superman kempiskan perut buncit 6pack 

1. Mula gerakan dalam kedudukan badan ke bawah. Menaikkan tangan kanan dan kaki kiri di luar dan ke atas Kembali ke kedudukan permulaan dan ulangi dengan tangan yang lain dan kaki. Pegang setiap lif selama 1-2 saat.

Belly Blaster
belly blaster kempiskanperutbuncit 

1. Mula dalam kedudukan papan dengan siku anda dan lengan di atas tanah, selari badan anda ke lantai dan sehingga pada jari kaki anda.
2. Pastikan butang perut anda adalah ditarik dalam ke arah tulang belakang anda dan meningkatkan pinggul anda ke udara dan tahan untuk 1 kiraan kedua.
3. Kembali ke permulaan dan berulang untuk bilangan yang ditetapkan ulangan.

Air Bike Crunches
Air Bike crunches kempiskan perut buncit 

1. Mula dengan berbaring di atas belakang anda dengan tangan anda di belakang anda dan paha membongkok 90 darjah pada pinggul anda.
2. masa yang sama curl bahu kanan dan lutut kiri ke arah pusat badan anda sehingga siku anda dan sentuh lutut. Kembali ke kedudukan permulaan dan ulangi dengan sisi lain.
3. Sentiasa mengulangi corak ini untuk ulangan yang ditetapkan.

Burpees
Burpees kempiskan perut buncit perut 6 pack 

1. Dari kedudukan berdiri, melompat setinggi mungkin dan mendarat di atas kaki anda dengan tangan anda di atas tanah.
2. Kick kaki anda kembali. Seketika anda akan berada dalam kedudukan push up dan melompat kembali semula secepat yang mungkin.
3. Ulang untuk ulangan yang diperlukan

Janda Sit Up
Janda sit up kempiskan perut buncit perut 6 pack 

1. Latihan ini dilakukan dengan duduk di kaki yang normal kedudukan situp rata di atas tanah tetapi bersungguh-sungguh mengetatkan hamstrings dan glutes.
2. Ini akan menyebabkan flexors pinggul untuk tidak aktif dalam proses yang dipanggil perencatan bersaling yang pada asasnya bermakna bahawa otot bertentangan dengan yang dikontrakkan akan berehat.
3. Seperti yang anda memulakan senaman yang mengisi paru-paru anda dengan udara dan dalam 3-5 kiraan pendakian kedua perlahan, perlahan-lahan menghembus nafas.
4 Kembali ke kedudukan permulaan dan ulangan.

CARA KEMPISKAN PEROT


1. Minum air masak yang banyak.
Apabila tubuh badan kita menerima sumber air yang banyak, keadaan itu akan mencairkan kuantiti sodium dalam tubuh badan sehingga membolehkan kuantiti air yang keluar dari tubuh badan juga meningkat. Mendapatkan jumlah air yang banyak juga akan menjaminkan fungsi hempedu yang lebih efektif sewaktu proses pembuangan air berjalan dengan lancar.

2. Makan perlahan-lahan.
Ketika menjamah makanan, kita tidak digalakkan makan dengan cepat kerana udara akan terkepung di dalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi buncit. Makanan yang tidak dikunyah sehingga kecil juga tidak dapat dicerna dengan sempurna yang seterusnya menyebabkan proses kembung perut berlaku.

3. Kurangkan garam dalam makanan.
Terlalu banyak garam dalam proses diet akan menambah ekstrak sodium terhadap cairan dalam tubuh dan melambatkan mekanisme proses pengeluaran air dari sel badan. Akibatnya, perut akan menjadi kembung dengan gas-gas yang terbentuk.

4. Makan makanan yang penuh serat.
Serat adalah elemen yang penting dalam piramid makanan. Untuk mengimbangi kuantiti air dalam tubuh badan, amalan memakan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan seperti epal dan pear dapat membantu dalam proses penjagaan ini.

5. Kesan pengambilan ubat.
Terdapat juga kajian yang dilakukan mengatakan, pengambilan pelbagai jenis ubat-ubatan menjadi salah satu punca perut menjadi buncit. Sebagai contoh, ubat Aspirin yang terlalu kerap di ambil akan menyebabkan timbulnya penyakit lain seperti sembelit.

6. Hindari sembelit.
Sembelit berlaku apabila seseorang itu mengalami masalah dalam pembuangan dan hanya membuang tidak lebih dari tiga kali seminggu. Sebagai akibat dari penyakit ini, perut akan mengumpul gas-gas yang berlebihan dan merangsang isi perut mengumpul lemak-lemak yang boleh menyebabkan kekembungan dan buncit. Oleh itu, pengambilan serat adalah digalakkan.

7. Lakukan senaman atau bersukan.
Bersukan sebanyak tiga kali seminggu dapat membantu meningkatkan kadar metabolisme dalam tubuh badan yang bagus untuk pembakaran dan pemecahan lemak. Bersukan akan membantu menggerakkan cairan berlebihan dalam perut dan dikeluarkan dari tubuh badan sebagai peluh. Ini seterusnya akan mengekalkan bentuk badan seseorang yang sesuai dengan ketinggian dan berat badan.
Selamat mencuba!


 NAK KEMPIS DENGAN HERB - LAX

"eh, kau pregnant senyap-senyap ya? Dah berapa bulan dah ni? Aku nampak macam dah 5 bulan je......"

eeeeiiiii... pernah tak anda terkena situasi di atas? kawan-kawan atau sedara mara ingat anda sedang pregnant? Sedangkan anda tak pregnant pun! Sebabnya perut buncit seperti perempuan sedang mengandung. 

Alahai sedih sangat tu. Muka rasa membahang panas, malu pun ada. 



Buat pengetahuan semua, Herb-Lax ialah salah satu produk PANASSSS Shaklee. Kenapa as kata camtu? Ini kerana dari mula pengeluaran herb lax, stok Herb-Lax pernah "putus" di semua branch Shaklee di Malaysia. Ini disebabkan proses pembuatannya daripada sumber semula jadi yang susah diperoleh dan tentunya dari sumber yang terbaik!
APAKAH HERB - LAX?

Herb-Lax merupakan suplement yang mengandungi 9 herba semula jadi iaitu :  

alfalfa leaves, senna leaves, anise seeds, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver's root.
  • Alfalfa leaves : Membersihkan usus, darah dan hati
  • Senna leaves : Merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak
  • Anise seeds : Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
  • Blue malva flower : Membantu prose detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit
  • Buckhorn bark : Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberi kelembapan kepada usus
  • Licorice root : Membantu proses detoksifikasi
  • Rhubarb root : Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik
  • Fennel seed : Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus
  • Culver's root : Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma


MENFAAT UTAMA:

  1. Membersihkan najis yang tersekat
  2. Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis
  3. Membantu selesaikan masalah sembelit
  4. Mengempiskan perut
  5. Membantu mengurangkan atau memberi kepejalan kepada perut

PERHATIAN!!!
Herb-Lax akan menampakkan kesan dalam masa 8-12 jam selepas pengambilan. Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos kepada 5-8 biji dan boleh kembali ke dos asal setelah proses pembuangan kembali normal.


 *Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.



nak info lanjut dan harga terbaik sila hubungi
nama : asmida
fb : asmida fazeli
ig : asmida fazeli
blog : dairimangkuktingkat@blogspot.com
no whatsap : 017-3511136