Isnin, 25 Mei 2015

PENGEMAR SUSU KALSIUM



Bismillhirohmannirohim...

Al fateha ..

Assalammualaikum...

Salam 1 malaysia kepada semua pengunjung blog dairi mangkuk tingkat...


wow perjalanan yang jauh dari kedah ke kelantan sebab nak ke golok dengan suami tersayang...dengan jem lagi........
Errrmmmmmm mesti nanti pingang ngan badan nie meragamkan???? Xdapat nak bayangkan keletihan..haha....

Aikk as boleh gelak lagi kan??????


Haha...mestila sebab as ada OSTEMATRIX!!
KALSIUM TERBAIK...cuba bayangkan sekejap 1 tabs oste umpama 1 cawan susu dan diperbuat dari 80 biji badam....amekkk kauuu!!!
Keeellllaaaasssss gitueee!!!

Suami pun bertambah sayang....haha....
Sebelum tido malam tadi as dan suami dah ngap 4 biji sorang...so pagi nie alhamdullilah belum keletihan lagi.....hahaha....




Dulu as pengemar susu anlene....ari2 nak bancuh..kadang2 kalau terlewat nak g kerja atau dah mengantuk sangat memang as xminum susu anlene tue...tp setelah as jadi sid shaklee as pun nak try la ostematrix shaklee...bagusla untuk org pemalas macam as nie....ambil 4 biji tinggal ngap je before tido....yang paling best memang terlajak power la ostematrix nie dari susu anlene....rugi sape tak cuba...nak tahu lagi lanjut baca kat bawah :




Nak tahu apa kelebihan ostematrix yang superpower tue???
Mengandungi :

1. Vitamin D

 - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Magnesium

 – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

3. Zink, boron, manganese dan kuprum  Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis


Bestttt kan.....dalam 1 tabs semua ada....selain tu as suka sangat ostematrix nie sebab

- Meredakan migrain, sakit belakang, period pain, kebas2/kekejangan

Testimoni sendiri:
★★★★ setiap hari as wajib ngap 4 biji oste sebelum tido....bila bangun pagi je badan segar bugar , tiada sakit badan @ sakit pingang....time period pun xde masaalah....semua hari2 yang as lalui terlalu indah...kerja semua cepat settle...

- Beri tidur yang lena, mengekalkan kecergasan tubuh bila bangun pagi, mengurangkan kelesuan tubuh

Testimoni
★★★★ oste ni boleh diambil 2 biji 2 kali sehari...tp jangan lebih 4 biji..tp as dah katakan wajib amik sebelom tido...sebab as nak tido dengan mimpi2 indah....tanpa ganguan sakit2 orat....haha


- Penting untuk ibu hamil, ibu menyusu, berpantang

Testimoni
★★★★ testimoni sendiri xde lagi....tp adek kandung as ada amik masa hamil dan masa berpantang.alhamdullilah tiada masaalah keletihan, tiada masalah sakit pingang semua berjalan lancar.

- Penting untuk orang tua, ahli-ahli sukan, wanita dan lelaki yang pentingkan kesihatan


Testimoni
★★★★mak dan abah suka sangat oste ni...maklumla malas nak bancuh - bancuh susu...kan senang dah ada susu kalsium dalam bentuk tablets hehe....mak dan abah setiap bulan amik 2 botol sebab 1 botol untuk 1 bulan ( 120 biji )

Testimoni
★★★★ paling best as suka...suka ...suka sangat bangun tido rasa nak membuang...so hari2 pembuangan berjalan lancar.....hahaha....no sembelit2 ok


TERLEBIH KALSIUM, APA KESANNYA?

Haa nak habaq nie jangan hampa main beli ja taw pil kalsium kat pasaran....baca dulu...
Kalsium berlebihan boleh memberi kesan kepada buah pinggang seperti terjadinya batu karang / batu dalam hempedu.Ini terjadi apabila jurang nisbah kalsium

-magnesium sangat besar dimana kekurangan magnesium akan menyebabkan kalsium tidak dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh, lalu buah pinggang menjadi toksik.Sebab itu apabila membeli supplemen kalsium, anda wajib meneliti kandungan magnesium dan vitamin D ada bersama kerana kedua-dua perlu untuk membantu penyerapan maksimum kalsium.

So far setakat nie....alhamdullilah ostematrix la vitamin kalsium yang paling ku cintai!!!

Ni menfaatnya....


1. Menguatkan Tulang
- Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
- Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress
 - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid
- Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh
- Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.



Alhamdullilah habis sudah...malas nk panjang panjang cite....apa kata sahabat - sahabat semua
try 1 botol dulu.....mesti TERANGKAT TAK HEEENNNGGGAAATTT PUNYAAA!!!! Suami pun kata I DAH FALL IN LOVE kat ostematrix. ........:)
As jamin sahabat2 akan berpuas hati:)


Nak info lanjut...
Nak harga terbaik...
Nak semua yang terbaik...

Hubungi as ok

Whatsap 0173511136

Email dairimangkuktingkat@gmail.com

Fb asmida fazeli

Layanan tip top!!!

Penghantaran melaui pos laju seluruh malaysia termasuk sabah dan serawak.