Rabu, 1 Julai 2015

5 Tips elak muka berminyak dan berjerawat

Assalammualaikum...salam sejahtera :)

Semua orang mengimpikan kulit wajah yang mulus dan cantik, tetapi hakikatnya kita tidak terkecuali berhadapan dengan masalah seperti kulit berminyak. Kulit berminyak berlaku kerana beberapa faktor iaitu tekanan, hormon atau pilihan alat solekan. Jika anda tidak merawatnya dengan segera, ia akan menyebabkan masalah bintik hitam, jerawat dan jeragat.



5 TIPS SIMPLE GILER YANG KORANG LEH FOLLOW UNTUK ELAK MUKA BERMINYAK DAN BERJERAWAT.

1-Cara pemakanan. Yes, ni adalah antara sebab-sebab kenapa wajah selalu berminyak. Pengambilan makanan berlemak dan berminyak akan produce more oil into your skin

2-Tak kiralah anda keluar masuk rumah ke atau banyak buat aktiviti di luar , rajinkan diri cuci muka anda sebelum tidur / makan bagi membersihkan muka yang ( berdebu di luar sana, asap rokok, barangan kosmetik muka yang kita guna, & sebagainya .)

3-Jangan menyentuh / memicit jerawat dengan kuku even seketul sahaja kerana ia boleh merebak dengan cepat ( kuman dan darah ) dan akan menyebabkan kulit dalam muka tercedera dan koyak, hanya guna pencuci dan cadangan Enfuselle yang saya share tadi untuk mengurangkan jerawat tersebut.

4-Jangan sering terdedah dengan cahaya matahari yang terik kebiasaanya pada waktu tengah hari atau di tepi pantai ( above 12.00 pm till 3.00 pm ) terbakar kulit dan mampu merosakkan kulit anda jika anda tidak memakai pelindung UV .

5-Amalkan pengambilan supplemen  bagi membaiki sistem dalaman dan luaran kulit anda.


TERSTIMONI sendiri..dulu saya tidak mempunyai masaalah kulit berminyak atau berjerawat..disebabkan itu saya seorang yang sering mengabaikan soal kecantikkan kulit wajah.beban kerja yang tidak mengikut waktu dan kerja berlebih - lebih jam membuatkan saya keletihan dan tak sempat nak menjaga kulit muka.kadang- kadang kalau dah keletihan tertido sampai tak cuci muka.dah la makeup tebal dan dibiarkan berjam-jam lamanya..nampak sangat pengotorkan hahaha...bila bangun tido kompom muka berminyak kan..akhirnya beberapa bulan kemudian habis kulit muka ditumbuhi jerawat....arrrggghhhh sedeh....pelbagai ubat , pencuci danpelbagai skin care dah cube...siap pergi farmasi beli itu dan ini..tapi tetap jerawat bermahararajalela kat muka ni...kalau jerawat nasi comel- comel tak pe..nie jerawat batu baik punya , pastu sakit pulak :( bila jerawat dah banyak mula la naik merah - merahkan sebab dah mmasak, tangan pun apa lagi gatai dok picit - picit dengan kuku , tahu berkuman kuku ku ini tapi
gatai...jadi makin bertambah merebak la jerawat ..TAPII akhirnya dengan satu SKIN CARE dan SUPPLEMENT ni ALHAMDULLILAH semua menjadi kenyataan kulit semakin kembali normal dan tidak berminyak..jerawat pun tiada....yeeeeeeaaaahhhhhh time kaceh....


Gambar sebelum menggunakan supplement dan skin care terbaik



                                   Gambar selepas sebulan ambil skin care dan supplement




Nak tahu product dan supplement apa tunggu next entry ya...
tapi kalau dah tak sabar sangat nak tunggu entry akan datang boleh wasap 017 3511136 untuk dapatkan info dan konsultasi percuma :)

Wasaalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan