Khamis, 17 November 2016

Set gastrik dan cara mengelakkan gastrik

Apakah Penyakit Gastrik?

Tekanan (stress) rangsangan atau tindak balas kimia daripada ubat, makanan dan jangkitan bakteria menyebabkan pembengkakan di kawasan permukaan perut. Pembengkakan yang timbul akibat tindak balas setempat ini menyebabkan sesorang itu mendapat gasitris atau lebih dikenali sebagai gastrik.

Penyakit gastrik ini dilihat semakin berleluasa terutama apabila tiba bulan Ramadhan. Ramai pula yang memberikan alasan tidak berpuasa disebabkan gastrik.

Punca utama gastrik bermula daripada amalan gaya hidup sejak muda. Jadi untuk elakkan terkena gastrik boleh ubah gaya hidup mulai hari ni. Kalau dah memang ada gastrik pun, cara-cara kurangkan gastrik yang saya kongsikan kat bawah ni boleh bantu legakan kesakitan kalau simptom gastrik menyerang.

1. Elakkan makanan pedas dan berempah dan juga makanan yang selalu buatkan rasa sakit perut seperti makanan berminyak dan juga berlemak.

2. Makan lebih kerap pada siang hari tapi dalam kuantiti yang sedikit-sedikit untuk elakkan perut rasa lapar dan pedih. Selalu sediakan biskut disisi.

3. Hentikan minum minuman beralkohol.

4. Belajar untuk mengawal tekanan dalam kehidupan dengan mengamalkan senaman, yoga ataupun dapatkan kaunseling.

5. Ambil vitamin B12, vitamin E dan vitamin C untuk menggantikan kehilangan vitamin-vitamin berkenaan semasa kesakitan akibat serangan gastrik. Soya protein ESP dan Ostematrix mengandungi kalsium yang bersifat alkali untuk mengurangkan keradangan perut dan sakit hulu hati akibat gastrik.

6. Boleh amalkan makan halia atau minuman halia untuk buang angin. Supplement Peppermint Ginger Plus sangat handy untuk dibawa kemana-mana dan sesuai diamalkan. Rasa pun sedap berangin tak susah nak makan atau minum sebagai bancuhan teh.

7. Amalkan minum air kelapa, licorice tea, buah-buahan segar seperti nenas dan betik yang bersifat alkali untuk meneutralkan asid perut.

8. Minum air sekurang-kurangnya 3L air sehari untuk kurangkan simptom.

9. Elakkan minuman alkohol, minuman kafein dan minuman bikarbonat.

10. Elakkan makan makanan yang mempunyai bahan pengawet seperti makanan diperap, dijeruk dan makanan masam.

11. Amalkan mengambil sarapan dan elakkan makanan berasid di waktu pagi. Elakkan makan lewat supaya asid perut tidak terkumpul.

Kalau dah lama menghidap gastrik, saya recommend sangat untuk cuba ESP, Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus Shaklee. Alhamdulillah ramai yang dapat kawal simptom dan serangan gastrik masing-masing. Ada yang dah lama tak sakit gastrik. Amalkan 11 cara yang saya kongsikan di atas disamping vitamin-vitamin untuk gastrik, InsyaAllah saya yakin dapat bantu kurangkan gastrik

BAGAIMANA PULA SUPLEMEN SHAKLEE BOLEH MEMBANTU?

Energizing Soy Protein (ESP)

Sumber protein unggul daripada kacang soya dalam ESP merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.
nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pecernaan makanan.

B Complex

Bertindak sebagai penenang kepada pesakit gastrik selain membantu mengatasi sakit gastrik anda.
melengkapkan keperluan harian tubuh anda yang sangat diperlukan oleh tubuh dan sistem saraf kita.
berlainan sifat dengan pain killer yang hanya bersifat menghilangkan kesakitan yang sementara. Jadi tak perlulah makan pain killer lagi.

Ostematrix

vitamin yang mengandungi kalsium dengan magnesium dan vitamin D
membantu meneutralkan asid yang telah memasuki esofagus dan menyebabkan pedih ulu hati.
kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Sesiapa yang memang gemar minum susu adalah jarang untuk mendapat gastrik.

SUPLEMEN TAMBAHAN SEMPENA RAMADHAN ATAU SEDANG BERPUASA

PERFORMANCE DRINK

PD juga produk yang sangat membantu bagi mereka yang berpuasa. Rasanya sedap dan menyegarkan, malah mencegah badan dari kekeringan air atau dehidrasi. PD juga membantu kekal bertenaga sepanjang hari. Antara ciri-ciri PD ialah:
Minuman elektrolit yang mengawal keseimbangan bendalir badan agar tidak dehidrasi
Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.

MEAL SHAKES

Meal Shakes pula ialah multivitamin atau pemakanan lengkap. Ia adalah easy-on-the-go meal kerana sangat mudah disediakan dan kandungannya lengkap. Ia membekalkan 19 vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh. Rasanya sedap, boleh diminum begitu saja atau dicampur dalam minuman lain.
Meal Shakes amat sesuai diberi kepada kanak-kanak yang mula belajar berpuasa kerana kandungan protein dan seratnya memberi rasa kenyang berpanjangan disamping dapat membina ketahanan badan kanak-kanak.

Peppermint-Ginger Plus Shaklee merupakan kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur. Dihasilkan di bawah prosedur standard melalui penggunaan teknologi sains yang terkini. 

4 herba tersebut adalah seperti berikut :

1. Pudina
Melegakan otot perut
Membantu dalam proses penghadaman, mabuk laut/darat, melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit
Melegakan kesan sampingan seperti muntah dan kelhilangan selera makan
Merangsang pengeluaran peluh, oleh itu dapat menyekat demam apabila seseorang dijangkiti selsema

2. Halia
Merangsang rembesan enzim Slavia untuk pencernaan makanan
Melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang)
Berkesan dalam merawat/mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan/pengembaraan

3. Pokok Adas (fennal)
Menghilangkan kembung perut
Melegakan sakit perut, gejala selsema
Membantu dalam masalah alergi pada saluran usus

4. Cekur Manis (anise)
Melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak
Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba pada musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga dalam badan dan lembut pada perut.

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!

Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee..

Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya 0173511136 untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1081383 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.

 "produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."

Sekian,wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan